پیام آوران پارسیان ارائه دهنده راهکارهای نوین نرم افزاری

پیام آوران پارسیان ارائه دهنده راهکارهای نوین نرم افزاری

پیام آوران پارسیان| طراحی وب سایت اختصاصی به همراه بهینه سازی سایت، نرم افزار مدیریت سانترال،ارائه کاملترین سامانه پنل پیام کوتاه کشور،خدمات سئو
پیام آوران پارسیان ارائه دهنده راهکارهای نوین نرم افزاری

پیام آوران پارسیان ارائه دهنده راهکارهای نوین نرم افزاری

پیام آوران پارسیان| طراحی وب سایت اختصاصی به همراه بهینه سازی سایت، نرم افزار مدیریت سانترال،ارائه کاملترین سامانه پنل پیام کوتاه کشور،خدمات سئو

مقایسه سئو و تبلیغاتی کلیکی گوگل ادوردز و اشتباهات آن

بسیاری از افرادی که سایتی دارند و یا حتی کسانیکه می خواهد وارد عرصه سئو و بهینه سازی سایت شوند، این سوال برایشان پیش خواهد آمد که آیا سئو و تبلیغات کلیکی گوگل باهم یکی است؟ یا چه تفاوت هایی بین این دو مورد وجود دارد؟ 

باید بدانید که سئو و تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز باهم متفاوت بوده و هر یک فرآیند خاص خود را طی خواهند کرد. تیم تحقیقاتی پیام آوران پارسیان با ارائه این مقاله علاوه بر اینکه تفاوت های هر یک از سئو و تبلیغات کلیکی را بیان خواهد کرد، از اشتباهات رایجی که در نرخ تبدیل در تبلیغات Ads وجود دارد نیز مطالبی را به اشتراک می گذارد.

تبلیغات کلیکی گوگل (Pay Per Click) به معنای پرداخت به ازای هر کلیک است و با نام مخفف PPC نمایش داده می شود. بهینه سازی سایت یا سئو (SEO) مخفف Search Engine Optimization و به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو گوگل می باشد.

تفاوتی که در بین این مورد اساسی گوگل وجود دارد بیشتر در زمان و همینطور هزینه هاییست که برای هر یک باید خرج کنید. از همه مهمتر باید این را بدانید که ترافیک ناشی از سئو (SEO) کاملا آزاد و ارگانیک بوده در حالیکه نتیجه ترافیکی که از PPC یا تبلیغات کلیکی به دست می آید، رایگان نیست و به ازای هر کلیک باید هزینه ای پرداخت شود.

اگر می خواهید در بهترین نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرید و از نظر زمانی هم می خواهید زود به نتیجه برسید، بهترین روش هزینه کردن برای تبلیغات کلیکی ادوردز می باشد. اما قرارگیری در بهترین نتایج جستجو در معمولی ترین زمان با سئو انجام می شود که در این حالت خیلی بهتر به نتیجه می رسید و قطعا ماندگاری بیشتری نیز خواهید داشت.


اگر بخواهیم در بیانی واضح تر سئو و تبلیغات کلیکی گوگل را مقایسه کنیم، باید بگوییم ترافیک ارگانیک یا همان سئو اثر بیشتری نسبت به تراقیک PPC دارد؛ پس بهتر است وب سایت خود را برای کلمات کلیدی مورد نظر و همینطور بسیار تاثیر گذار آماده و رتبه بندی کنید تا هم هزینه کمتری را پرداخت کرده و همینطور می توانید از کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنید.

همانطور که می دانید حجم واقعی ترافیک به میزان محبوبیت یک کلمه بستگی دارد. همچنین کاربران به وب سایت هایی که در پنج موقعیت برتر قرار دارند بیشتر توجه کرده و همچنین کلمه کلیدی محبوب خود را به راحتی پیدا می کنند.

داشتن دانش و تجربه کافی برای بهینه سازی یک وب سایت

قبل از شروع به بهینه سازی وب سایت، باید این را بدانید که نداشتن دانش و تجربه در زمینه SEO و یا PPC کار ساده ای نیست و نمی توانید سایت مورد نظر خود را به نتیجه دلخواه برسانید. خود سئو فرآیندی است تلاش زیادی را در مدت زمان طولانی میطلبد و بهینه سازی از طریق سئو ممکن است ماه ها و یا حتی سال ها طول بکشد تا شرایط مناسب و خاصی را برای رتبه بندی به وجود آورد.

از طرف دیگر استفاده از تبلیغات کلیکی یا PPC نیز نیاز به یادگیری و دانش دارد و یا می توانید از یک متخصص PPC کمک و راهنمایی بگیرید تا در طول انجام کار به مشکلاتی مانند از دست دادن پول فراوان برخورد نکنید.

تفاوت سئو و تبلیغات کلیکی گوگل
تفاوت سئو و تبلیغات کلیکی گوگل

سئو یا تبلیغات کلیکی؟

در ادامه این مقاله می خواهیم به صورت جزیی تری به تفاوت و ارزش های سئو و تبلیغات کلیکی ادوردز بپردازیم تا با مطالعه آن به راحتی بتوانید گزینه مناسب برای بهینه سازی وب سایت خود را انتخاب کنید:

سئو (SEO):

· در صورتی که بتوانید با کلمات کلیدی مناسب وب سایت خود را بهینه سازی کنید، به راحتی می توانید موقعیت های مناسبی را در صفحه اول به دست آورید.

· با انجام سئو نیازی به پرداخت هیچ نوع هزینه ای نیست؛ اما باید بدانید اگر نتوانید بهینه سازی سایت خود را از طریق سئو انجام دهید مجبور به پرداخت هزینه خواهید شد
· داشتن ترافیک ارگانیک مداوم با بهینه سازی در یکی از موقعیت های برتر سایت خود
· شما می توانید بدون پرداخت هزینه و استفاده از سئو در شبکه های اجتماعی مختلف بهترین رتبه و ترافیک را در سایت خود داشته باشید.

تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز (PPC):

با پرداخت هزینه بالاتر برای هر کلیک، می توانید تبلیغات خود را در صفحه اول به راحتی پیدا کنید
شما تنها در مواقعی که کاربران روی تبلیغات شما کلیک می کنند باید مبلغی را پرداخت کنید و برای محاسبه مبلغ پرداختی خود به راحتی می توانید از ابزار Google Keyword استفاده کنید.
شاید تبلیغ از طریق تبلیغات کلیکی گوگل بسیار مناسب و زود به نتیجه رسیدن باشد، اما باید بدانید در مقابل باید مبلغ بیشتری را پرداخت کنید.

چند اشتباه رایج در نرخ تبدیل در تبلیغات Ads

همانطور که در بالا به این مورد اشاره کردیم، تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز رایگان نبوده و باید برای آن هزینه ای پرداخت شود. اما مورد ترسناکی که در دنیای بازاریابی دیجیتال وجود دارد، هزینه های زیادی است که برای کمپین های تبلیغاتی کوچک پرداخت می شود. باید این موضوع را بدانید که تبلیغات Ads دائما در حال بروز رسانی بوده و منتظر نرخ تبدیل خوب و جادویی برای آن در حال دستیابی می باشد.

اشتباهات رایج در نرخ تبدیل در تبلیغات Ads
اشتباهات رایج در نرخ تبدیل در تبلیغات ادوردز

اشتباهات رایجی در نرخ تبدیل تبلیغات
Ads وجود دارد؛ برای مثال گاهی این مورد پیش می آید که هزینه های زیادی که پرداخت می کنید سرچشمه اشتباهانی باشد که خودتان در کمپین ها انجام داده اید. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که به چه دلیل این اتفاق خواهد افتاد؟ دلایل مختلفی برای خوب عمل نکردن این کمپین ها وجود دارد که در اکثر سایت ها و مقالات و شرکت های بازاریابی بیان شده دلیل این امر کاهش quality Score می باشد. امتیاز quality score تبلیغات شما موقیعت و هزینه های آنجام شده برای هر کلیک در google تعیین می کند.

تنها کافیست به مراجعه به مقاله " 10 اشتباه رایج در نرخ تبدیل در تبلیغات Ads " مراجعه کرده تا با هر یک از این خطاها و اشتباهات با جزییات بیشتری آشنا شوید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.